måndag 4 januari 2010

Nytt år, nya möjligheter.

Tjolahopp!

Det var inte igår va?? Hihi.. Så kan det bli. Folk har tjatat lite om att här ska uppdateras så jag ger mig på ett försök.

Höst, jul, nyår med mera har passerat sedan jag skrev sist. Livet rullar på som vanligt. Idag är sista dagen på en 10 dagars välbehövd ledighet och jag ljuger om jag säger att jag inte skulle vilja ha 10 dagar till. Men här måste jobbas nu.

Vet inte riktigt vad jag ska skriva. Har känt en tid nu att jag vill skriva, men inte hur jag ska få ner det i text. Mycket skit som cirkulerar i skallen. Mycket som cirkulerar överhuvudtaget nu faktiskt.

I december blev jag erbjuden 4-skift på jobbet. Dvs jag kommer bara att jobba kväll var fjärde vecka istället för varannan. Ingen var gladare än jag, men säg den lycka som varar. 1,5 vecka senare får jag reda på att det inte kommer att bli av pga att de inte tänkt på hur mycket folk som kommer fattas den veckan jag skulle ha jobbat kväll. Vi var alltså en grupp på 15 pers som blivit lovade detta.
Jag blev sjukt ledsen, arg, besviken, u name it. Återigen ca 1,5 vecka senare får jag reda på att jag visst kommer att bli erbjuden ett 4-skift, men då måste jag byta jobbhelg och chef. Jag fick ett par dagar på mej att bestämma mig. Jag gillar ju faktiskt min chef rätt skarpt, och det är ju en fördel att jobba samma helger som Jimmy om man vill kunna ha ett socialt liv med varandra. Nåväl. Bestämde mig för att tacka ja i alla fall för att se vad som händer. Får då höra att fortfarande är inget bestämt så just nu lever jag i ett stoort frågetecken. Får jag 4-skift? I så fall, När börjar det? Vem får jag som chef? Osv osv.

Mitt i allt detta håller vi på att ska renovera köket. Vi har beställt en bänkskiva som beräknas komma den 28 januari och tills dess skulle det vara gött att ha ett någorlunda fungerande renoverat kök.. Fast vi kan inte börja för tidigt. För Bella fyller år den 15:e och då vill vi kunna ha ett kalas. Dessutom har vi varit dumma nog, (fast det ska ändå bli kul såklart) att boka in en kryssning den 23:e med båda bröderna och en massa annat folk. Mitt i operation köksrenovering liksom. Med köksrenovering så snackar vi riva ut precis allt utom kyl, frys och diskmaskin. Det kommer bli ett äventyr men jag hoppas det blir bra till slut.

Skulle även vilja hinna med att börja träna under denna månad. Har fått liite väl många trivselkilon nu kan jag tycka. Usch o fy. Alla byxor, och då menar jag alla sitter som jävla korvskinn och det är inte skönt.

Nu ringde även Carola nyss och bjöd in oss på Noels dop den 30.e. Fick tyvärr lov att tacka nej då vi jobbar.. Om jag föresten.. inte fått mitt nya schema då??? Kom jag på i skrivandes stund. För i så fall jobbar jag inte den helgen!! Men som sagt. Jag lever i ovisshet just nu. Vet ju inte ens om jag får det och när, jag skulle börja om jag nu skulle få det.

Utöver detta ska jag väl försöka hinna med att jobba, vara mamma varannan vecka ( ja, jag hatar det fortfarande lika mycket som i föregående inlägg att bara ha dem varannan vecka) vara sambo.

Det var allt för den här gången tror jag bestämt. Sängen kallar. Jimmy jobbar över ikväll o är inte hemma förrän efter 12 någon gång. Jag är trött!

2 kommentarer:

  1. Äntligen lite update!! :)
    Januari verkar bli en busy månad för er...Så kul med nytt kök!!!!
    År 2010 verkar bli året då mycket händer :D
    KRAM PÅ DIG!

    SvaraRadera
  2. Hey u!! Finally så får man läsa lite om ditt liv här osså =) Va kul med renovering även om det är mkt som ska till men efteråt när det är klart liksom =) Vi ses imorrn på jobbet...sissta lediga dan för mig och den kommer bestå av tvätt tvätt tvätt..så det blir nog en innedag för min del! Kram till dig

    SvaraRadera