måndag 28 september 2009

Min stora sorg i livet.

Idag är det helvetesmåndag! Värsta dagen ever ever.. Jag HATAR den!!

Jämna veckor. Jag måste lämna barnen på fritids/dagis och gå därifrån i vetskapen om att inte få träffa dem på en hel jävla vecka. Sen är det kvällsjobb som gäller hela veckan också. Jag hatar båda två så mycket att inte ord går att beskriva. Kanske ett i-landsproblem för många, men för mig är det min absolut stora sorg i livet. Kanske inte jobbet, men ungarna. Båda två tillsammans blir bara piss o skit.

Har ändå tyckt att det känns ganska lugnt nu under ett par veckor. Kännt lite att jag accepterat det och försökt göra det bästa av situationen, men idag kom den här jäkla ångesten som ett slag i magen igen. Satt och försökte hålla tillbaka gråten hela vägen hem från dagis i bilen men sen när jag parkerade så exploderade allt. Jag är en sån person som drar mig tillbaka när jag gråter. Visar det väldigt ogärna för andra, inte ens för Jimmy, så jag drar mig undan. Vet inte varför, men jag har nog varit sådan hela livet.

Det är såhär det ska vara nu. Varannan måndag måste jag lämna mina barn och gå och må såhär dåligt under en veckas tid. Sakna dom och veta att jag missar halva deras liv. Jag undrar om det någonsin kommer kännas lättare? Jag undrar om de känner att jag sviker dem, lika mycket som jag känner att jag gör det?!
Visst är det jobbigt med barnen ibland, man bråkar och de trotsar o testar gränser men det enda jag vill är ju i alla fall att vara med mina älskade ungar.. :(

Matten går åt helvete också. Jag skulle ha börjat för 2 veckor sedan men kommer inte åt mina uppgifter. Har både mejlat och ringt men får inget svar. Borde verkligen åka ner dit idag och fråga vad som är fel och varför de inte ens ringer upp när man lämnar medelande på telefonsvararen och ber dem om att ringa upp mig.. Men idag är inte rätt dag. Svullna ögon och det känns som att jag börjar gråta bara jag ser en unge.
Att söka högskolan till januari går nog bort iaf.. tyvärr. Vill verkligen bort från jobbet. Helst nyss.

Ska jag fortsätta gnälla kan jag säga att jag är så less på mitt huvud också. Haft ont i princip hela helgen, men får man nån hjälp? Nä.. Gör lite stretchövningar tycker min läkare. Mjo tack. Det hjälper ju föga.
Som grädde på moset så har jag senaste tiden fått ett väldigt störande pip och tjut i öronen. Har så länge jag kan minnas haft pip i öronen men aldrig såhär. Jag har kunnat koppla bort det och inte hört det mer än kanske när det är riktigt tyst och man tänker efter. Nu hör jag det hela tiden. Högt och jävligt irriterande. Är som en väldigt hög tjutande ton på testrutan på tvn. Känner att jag börjar få svårare att höra vad folk säger när man har detta ständiga tjut i öronen. Borde nog börja köra med öronproppar på jobbet, men då blir jag ju stendöv istället.

Ja.. Detta blev ett sannerligen glatt inlägg. Livet leker!!

4 kommentarer:

  1. Men lilla gumman..... Nu mår jag oxå dåligt... Inte roligt att se att du är så ledsen. Jag förstår att det måste vara jättejobbigt med barnen. Men jag också är säker på att dom har det toppen hos sina pappor, och jag tror inte att barnen ser det som att du sviker dom (eller jag vet det)! Du är den BÄSTA mamman, och en toppentjej!!
    Göm dig inte när du är ledsen...jag vet att det nästan bara gör det värre..håll inte allt inom dig...
    STOR KRAM !!!!!!

    SvaraRadera
  2. Hej gums!!!
    Jag kan ju inte direkt säga att jag vet hur du känner, men jag vet hur Fredrik känner när han lämnar sina barn. Han kan bli väldigt låg första dagarna. Inget konstigt med de. Du saknar dina barn, det betyder bara att du Älskar dem!!! Du får tänka att dem har det bra som dem har de nu, inga bråk mellan mamma o pappa längre. Försöka ha så mkt kvalitets tid som möjligt när dem är hos dig. Kanske ni kan ringa å kvällarna för att höra hur dem haft det? Kanske hjälper lite grann!?... Jag hoppas allt blir bättre för dig..o under tiden så finns det iallafall 3 brudar på jobbet som gärna finns för dig om du behöver och vill det!
    Kramar till dig

    SvaraRadera
  3. Hjärtat mitt o min bästa! Vad lessen jag blir nu.. önskar att jag kunde säga eller göra nåt så du mår bättre.. men jag vet att det är svårt.. Jag finns för dig, heela tiden, dygnet runt, gråt ut på min axel, eller skrik ut din sorg..
    Jag älskar dig hjärtat!! Du är den bästa mamman åt dina barn, glöm aldrig det!
    Puss o Kram

    SvaraRadera
  4. Jag förstår precis hur det känns, att bara ha älsklingarna varannan vecka. Det gör ont i hjärtat att lämna ifrån sig dem. Men så länge dem har det bra hos den andre så är ju det skönt. Barn behöver både mamma och pappa även fast man helst skulle vilja ha dem själv.
    Trixet är väl att försöka finna ett sätt så det inte gör lika ont att lämna dem.
    Jag hoppas att du hittar ett sätt!

    Och vore jag du skulle jag nog använda skydd för öronen. Jag har själv tinnitus och under min tid på Ica blev det värre.

    Jag hoppas att denna vecka går fort för dig så du slipper vänta på dina små älsklingar!

    Ha det så bra! Anna

    SvaraRadera