måndag 18 januari 2010

Piss o skit dag.

Idag är en sån där måndag igen när allt känns piss o skit. Har hela helgen kännt att denna vecka kommer att gå bra för vi har så mycket med köket och så + att vi ska på kryssning på lördag.

Riktigt så blev det inte. Började med att Linus kom in till vår säng inatt runt 4. Var upp och kissade med honom och när jag la mig igen var det som att någon tog en slägga och bankade den i mitt huvud. Från en sekund till en annan fick jag sån huvudvärk så jag trodde ärligt talat att jag skulle avlida.
Upp runt 7 med en son som absolut verkligen INTE ville gå till varken dagis eller pappa idag. Han var mycket ledsen och stora tårar rann längs hans kinder när jag var tvungen att lämna honom på dagis. Gick gråtandes med Bella till fritids och ville bara försvinna från jordens yta. Fan vad jobbigt detta är.

Denna vecka är det nog ändå inte känslan av att vara ifrån mina barn som är den allra värsta. Det är mer känslan av att jag vet att Linus är i en period där han mår dåligt av detta flängande fram och tillbaka. Han pratar mycket om att han vill bo i Tillberga igen. Han minns väl allt där som guld o gröna skogar. Mamma och pappa bodde tillsammans.
När jag hämtade honom förra måndagen var han så arg så det blixtrade ur ögonen på honom. Då ville han att pappa skulle hämta honom.
Vi har inte varit utanför dörren på hela helgen jag och Linus. I lördags var det kalas för hela slanten och igår började vi renovera. Linus ville inte följa med Jimmy och handla och han ville absolut inte gå ut och åka skridskor. Bara sitta inne i sitt rum o leka. Krypa in i sitt skal och känna sig trygg.
Det känns lite som att när han precis börjat känna trygghet och rota sig hos den föräldern han är hos, så är det dags att åka till den andra. Men man kan ju inte lösa det på något annat sätt.

Jag känner mej värdelös och jag hatar mitt liv ibland!

4 kommentarer:

  1. Det är SKITSVÅRT men du är absolut INTE värdelös! Tänk att du ändå gjort de för att ni ska må bra i slutet allesammans. Att bo ihop med någon för barnens skull funkar inte i slutändan. Tror att man gör mer skada då om man ska bråka å tjaffsa hela tiden. Tror alla har perioder o barn vill nog alltid att mamma o pappa ska bo tillsammans...även när dem är vuxna. Du är bra Camilla! Glöm inte de! Kramar

    SvaraRadera
  2. Anna har helt rätt vännen. Du är bäst Camilla,glöm inte det!
    *KRAMAR om*

    SvaraRadera
  3. Vännen!! Jag önskar som jag alltid säger att jag kunde göra så du mår bättre..
    O som sagt så mår alla bättre tillslut.. klart det är en omställning för skvimpen.. det kan ta lång tid för honom att vänja sig.. men innerst inne mår han säkerligen bättre..

    Du vet vart jag finns om du vill slå en signal! Älskar dig!! Du är bäst, bäst, bäst!!
    Stooor kram!!

    SvaraRadera
  4. Du är superduktig som mamma!

    SvaraRadera