onsdag 6 januari 2010

Vinter.

Ja. Vintern har verkligen kommit med dunder och brak. Snön har legat kvar i över 3 veckor nu utan att smälta bort en enda gång och kallt nå så gud in i helvete har vi. Just nu är det "bara" 21 minus och runt om i landet är det närmare 40 minus på sina ställen. Det är ju inte mänskligt? Hur kallt får det bli innan man får stanna hemma? Jag säger bara en sak. Går det närmare, eller under 30 minus då tar inte jag ut mina barn och tvingar dem till dagis. Frågan är om bilen ens startar? Det talas nämligen om att det ska bli ännu kallare.

Min fin fina tjej har fått Vattkoppor. Hennes lillebror fick på juldagen och precis 11 dagar senare uppenbarades dem på henne. Hon har feber och är dålig. Prickar på magen och på benen och de hade kliat inatt sa hon. Hon är hos sin far. Vi gissar på att Linus är smittad och tar det lika lång tid för honom så får han dem lagom till Bellas födelsedagskalas. Lämpligt. Som tur är inget som smittar till oss vuxna och jag tyckte faktiskt det var dags att de fick dem. Hoppas nu Linus får dem också så är det bra sen :) Inkubationstiden är väl typ 2-3 veckor tror jag.

Idag är det trettondagen. Vi jobbar som vanligt. 100% OB idag och egentligen så känns det som en vanlig onsdag så det gör inte så mycket. Bra med lite OB nu när jag gissar på att jag kommer få vaba en del i den här Vattkoppshärvan.

Funderar på att lägga ut lite grejer på Tradera. Har en hel hög här med saker som ska säljas. Men det skulle ju underlätta med en hushållsvåg så man kan väga grejerna och skriva ut vad frakten blir i själva annonsen. Linnea tipsade även om att det smidigaste är att skicka sakerna med schenker och då behöver man en skrivare för att skriva ut fraktsedel. Dryygt.
Har även en annons på blocket nu på två st sängbord/skåp. Ringde en snubbe igår och ska komma o kika på dem om en timme. Hoppas han köper dem. :) Kan behöva de pengarna till tvn vi "råkade" köpa till Bella i födelsedagspresent.

Ha det gött alles!

2 kommentarer:

  1. Kul att du bloggar igen! Ohh vattkoppor.. kan Lina få det utan att dte blir farligt för Noel? Hm.. vi får vänta med dom kom jag på.. dopet är ju snart!!

    Hoppas det går bra att jobba idag.. jag ska nog oxå lägga ut lite saker på tradera.. :)

    SvaraRadera
  2. Hej Camilla!
    Det var ett tag sedan. Jag vet inte vad du menar med var jag tagit vägen???? Ha ha...jag är ju på bloggen varje dag men ett inlägg har fastnat och ligger kvar i toppen hela tiden. Det är från 20 december medan det nedanför är ifrån igår faktiskt.

    Roligt att läsa om dig igen och om dina barn. Jag förstår att det måste vara oerhört jobbigt att lämna dem ibland. Det enda positiva är väl att du får vara ensam med din kärlek och få lite egen vuxentid. Men jag vet att jag själv skulle sakna mina barn och tänka på dem hela tiden.
    Ha en god fortsättning så ska jag kika in här igen om några dagar.
    Kram!
    /Sanna
    www.sannamarie.bloggspace.se

    SvaraRadera