torsdag 11 februari 2010

Aj.

I tisdags efter jobbet så tänkte jag att nu jäklar ska de sista tapetbitarna upp. Sagt och gjort. Skar till en tapetvåd i rätt längd och sen skulle jag justera lite på bredden. Hade mätt ut och ritat upp. Lägger dit linjalen med och håller fast den med vänster hand.. tar sats med kniven och drar. Rätt över fingertoppen på vänster långfinger. Smärtan kom inte direkt men jag kände direkt, att det där tog djupt.. panik jag undrar om fingertoppen sitter kvar?
Sprang runt som en yr höna o bara skaka på handen o skrek o grina. Eftersom jag blödde ordentligt och jag samtidigt skakade handen i ren panik för jag inte vågade titta hur den såg ut resulterade det i blod överallt. Då menar jag varenda skåplucka i köket, väggar, golv, kakel, tak i kök, hall och vardagsrum. Blödde igenom tjocka papperstussar och en handduk. Usch o fy.

Fingertoppen satt fast.. en bit av den i af. Linnea kom och skjutsade mej till jourvårdcentralen, där de tejpade ihop mitt finger och satte ditt ett stort paket som jag får ta bort tidigast imorgon. Fick stelkrampsspruta och jobbförbud tom tidigast tisdag. Då får jag bara jobba om min chef kan ge mej arbetsuppgifter som inte innebär tunga lyft. Annars blir det sjukskrivning, så vi får väl se.
Ont som fan har jag till och från. Trodde inte att långfingret skulle påverka hela handen så mycket. Försökte ta ner lite ren tvätt nyss, men på nåt vis spänner jag upp fingerskadan i själva kompressen när jag använder pekfingret och det blir tryck däri som gör ont som fan.. Ja.. jag säger då det. Får se vart denna resa bär.

Har starka värktabletter hemma. Tradolan som jag fick när jag opererat bort gallan. Jag blir helt däckad av dem. Sover mest hela tiden och får ett sjukt illamående. Spydde o hade mig i morse så nu tror jag hellre att jag har ont faktiskt.

Detta inlägg har väl tagit en kvart längre en vad det borde gjort. Pekfingervalsen med vänster hand.. Jippii..

Ha det gött allesammans!!

1 kommentar:

  1. Lider med dig darling!! Hoppas det onda ger med sig snart!! PUSS

    SvaraRadera